O Salesforce s Michalem Mravináčem

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce (ti to prý mají zakázané). Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Michal Mravináč ze společnosti Salesforce.

Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?

K Salesforce mě přivála příznivá souhra okolností a LinkedIn 🙂 Evropské HQ Salesforce v Dublinu hledalo lidi do českého týmu v době, kdy jsem se stěhoval z Kanady do Irska. Dozvěděl jsem se to přes LinkedIn od Zdeňka Pejcela a dnes zastupuji Salesforce na českém a slovenském trhu.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš? Jsou interní zdroje výrazně bohatší než veřejné nebo používáte v zásadě to samé?

Řekl bych, že ze všeho nejvíc používám Trailhead. Vyhovuje mi pojetí interaktivních modulů, přes které jsem si Salesforce rychle osvojil. Dále pak Salesforce Help, Success Communities a Youtube. Naprostou většinu informací nacházím přes veřejně dostupné zdroje. Když se však jedná o nějaký opravdový špek, obracím se na interní Chatter skupiny.

Jak se díváš na certifikační zkoušky, máš pocit, že je důležité je absolvovat nebo žádný test praxi nenahradí? Je to pro tebe důležité při doporučování partnerů?

Praxe je super důležitá, ale certifikace poskytuje jasný doklad o tom, že dotyčný má potřebné kompetence k řešení složitých problémů. Je to jeden z faktorů, který pro mě hraje roli při doporučování partnerů.

Používáš aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Docusign je rozhodně velký favorit. Ohromně zjednodušuje život při podepisování smluv. Mohu vřele doporučit.

Jedna funkce, kterou máš nejraději?

Einstein Activity Capture v Salesforce Inboxu. Významně šetří čas!

Jak drží zákazníci krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádí nové funkce tak jak přicházejí nebo je nové funkcionality nezajímají?

Většina zákazníků překvapivě moc nedbá na to, aby maximálně benefitovali z nových možností. Velká část uživatelů jede podle stejné šablony, co nechali nastavit, nebo nastavili sami na začátku. Určitě bych každému doporučil, aby si buď pravidelně vyhradili čas na rozvoj jejich instance a nebo si na to najali zkušené odborníky. Máme jich v ČR dost! Je to investice, která se mnohokrát zaplatí v ušetřeném čase a produktivitě.

Lightning – co zákazníky přitahuje a co je odrazuje? Máš odhad, kolik jich už zmigrovalo?

Zákazníkům se rozhodně líbí nové uživatelské prostředí a příjemnější architektura. Odrazuje pravděpodobně hlavně samotná změna. Odhaduji že zmigrovala zatím méně než polovina zákazníků. Noví ale jedou už na Lightning.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Ta

Co je nejlepší věc na práci pro Salesforce?

V žádné jiné práci jsem se nenaučil tolik během tak krátké doby. Pro profesní rozvoj je Salesforce ideální prostředí. Navíc máme skvělý tým pro Emerging Europe. Člověk se pak do práce těší!

Když přesvědčuješ zákazníky ke koupi Salesforce, co je pro ně ten nejvíc pozitivní argument a co naopak vnímají nejvíc negativně?

Zákazníci obecně oceňují uživatelskou přístupnost, což usnadňuje osvojení ve firmě, a přidanou hodnotu Salesforce platformy. Ti kdo si od nás řešení kupují chtějí více než jen chytrý zápisník obchodních případů. Naopak nejvíce se zasekneme obvykle na ceně. V našem regionu stále často převládá dojem, že není nutné platit extra za špičkové řešení.

Můžeš srovnat penetraci trhu v České republice s okolními zeměmi? Jak si stojíme? Liší se nějak využívání SF napříč zeměmi?

Salesforce je nejrozšířenější CRM v ČR, ale přesto jsme stále za Polskem nebo zeměmi západní Evropy. Oproti východním sousedům jsme naopak trochu napřed. V ČR zatím převládá základní nasazení pro obchod nebo zákaznický servis. Firmy se často snaží limitovat licence na nejmenší možný počet uživatelů. V západní Evropě vidíme opačný trend: firmy vnímají, že jediná cesta ke konkurenceschopnosti je produktivita a tak se snaží maximálně automatizovat. O tom pak svědčí i robustnější implementace a větší rozšíření ostatních „cloudů“, zejména Marketing a Community.

Leave a Reply