O Salesforce s Michaelou Zítkovou

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce (ti to prý mají zakázané). Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Michaela Zítková ze společnosti Moneta Money Bank.

Jak ses k Salesforce dostala a jaká je tvoje role?

K Salesforce jsem se dostala právě v Moneta Money Bank, kde mám na straně businessu na starosti správu backlogu pro Salesforce a zlepšování user adoption.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Přes trailhead, konzultace s externími dodavateli, veřejně dostupné zdroje z internetu, komunity.

Používáte Salesforce celá organizace nebo jenom pár lidí? K čemu ho používáte, je to klíčová aplikace nebo jedna z mnoha?

Salesforce je pro nás jedna z klíčových aplikací, používáme ji pro část businessu, která se zabývá obsluhou firem a podnikatelů. Salesforce je u nás využívaný zejména jako CRM nástroj a nástroj pro řízení prodeje. V současné době máme řádově stovky uživatelů.

Dokážeš si tipnout, kolik procent funkcionality používáte?

Zhruba 20 %.

Co bylo na zavádění nejtěžší?

Nejtěžší bylo vyhovět požadavkům na bezpečnost dat a vyrovnat se s omezeními, která sebou zabezpečení pomocí různých technik přináší. Museli jsme dobře navrhnout datový model a vyřešit integraci s dalšími systémy ve firmě. A samozřejmě user adoption, na které permanentně pracujeme. Tahle práce nikdy nekončí.

Máte v zásadě standardní implementaci nebo jste si ji nechali masivně upravit a vyvinout hodně věcí na míru? Pokud vyvinuto, co klíčového vám chybělo?

Vycházeli jsme ze standardního modelu, který jsme z části doplnili custom objekty – jednak z důvodu požadavků a omezení plynoucích z potřeby realizace zabezpečení a jednak ne vše vyhovovalo našim tehdejším potřebám.

Jedna funkce, kterou máš nejraději.

Plánované odebírání reportů s možností nastavení vlastních podmínek.

Kdyby sis mohla přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Lepší a kvalitnější překlady do češtiny. Větší variabilitu v nastavování překladu.

Jak držíte krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádíte nové funkce tak jak přicházejí nebo vás nové funkcionality nezajímají?

Nové funkcionality zavádíme pozvolna, v současné chvíli je priorita obsahová stránka SFDC a kvalita dat.

Chystáte přechod na Lightning? Co vás přitahuje/odrazuje?

Přechod již zvažujeme, očekáváme lepší vizuální podobu, rozšíření možností jak zpříjemnit a zjednodušit uživatelům práci v aplikaci – např. Quick action; lepší řízení díky zajímavějším vizuálním prvkům a možnosti reportingu. Budeme se muset připravit na odlišný způsob vývoje a důsledky pro user adoption – školení, dobré nastavení a správně nastavit přechod.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Ten Salesforce.

Leave a Reply