O Salesforce s Martinem Vágnerem

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce (ti to prý mají zakázané). Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Martin Vágner ze společnosti ASSIST AspectWorks – Salesforce administrátor se zálibou v pivu, muzice a kávě.

Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?

K Salesforce jsem se dostal naprostou náhodou – v hospodě asi před dva a půl lety. Byl jsem na pivu s kamarádem, no a už nějakou dobu je to můj šéf.

V současné době funguji na pozici Salesforce administrator a analytik. Mám ještě i to štěstí, že zodpovídám za školení v prostředí Salesforce, což je pro mně příjemné vybočení.

Ale k poslednímu listopadu jsem skončil ve stávající firmě a od nového roku nastupuji do AspectWorks.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Asi jako všichni – trailhead, help.salesforce.com, google, webcasty, různé školení a konference. Každopádně praxe a řešení reálných problémů je nenahraditelné.

Jak se díváš na certifikační zkoušky, máš pocit, že je důležité je absolvovat nebo žádný test praxi nenahradí?

Osobně certifikaci mám a když se na to podívám z pohledu firmy, je určitě dobré mít tým certifikovaných specialistů. Každopádně to nemusí být moc vypovídající, protože i člověk bez certifikace může zastat více práce než někdo kdo má x certifikací. Nicméně jejich absolvování ověří znalosti nabité praxí.

Oddělil bys tvrdě administrátory od vývojářů nebo je fajn, že se to prolíná? A prolíná?

Já osobně jsem rád, že jsem čistě jen administrátor. Ale chápu, že je nutné aby se to prolínalo. Komunikuji s vývojáři prakticky denně, ať už u kávovaru nebo u funkcionality, která potřebuje jak konfigurační tak vývojářský zásah.

Používáš aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Ano, baví mě ZynbitData Quality Analysis Dashboard. Ale nejraději mám asi Resco MobileCRM, což dokáže nahradit Salesforce1.

Jedna funkce, kterou máš nejraději?

Nejraději mám celý Service Cloud 🙂 Ale pokud to má být jedna funkce tak asi process builder.

Kdyby sis mohl přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Když se nad tím zamyslím, tak mě napadá dost věcí. Ale já bych tam nutně potřeboval spotify, ať to mám všechno na jednom místě.

Jak drží zákazníci krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádí nové funkce tak jak přicházejí nebo je nové funkcionality nezajímají?

Moc se nestarají a jsou spokojeni s tím co mají naimplementované, až když se začne něco dít tak se ozvou a začnou zajímat.

Co bylo/je na zavádění Salesforce nejtěžší?

Myslím si, že spoustu lidí odradí bohužel cena. A user adoption je kapitola taky sama pro sebe. Například nedávno se mi stalo, že jsem školil jednu firmu, která dostala Salesforce od centrály, která má sídlo v zahraničí. Veškerá dokumentace co jim k tomu poskytli měla 3 stránky a z toho polovina byla nicneříkajících obrázků.. Takhle by to vypadat nemělo..

Lightning – co tě přitahuje/odrazuje? Doporučil bys zákazníkům přechod?

Určitě bych přechod doporučil, buďme realisté a přiznejme si, že classic – jak s oblibou říkám – vypadá jako blok 13ti leté holky na myspace. Na lightningu mně přijde, že je přehlednější než classic, ale tohle záleží na člověku. A co mě odrazuje? No dlouho jsem si zvykal na setup, ten mi připadá v lépe řešený v classicu.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Ten

 

Leave a Reply