O Salesforce s Martinem Kačeňákem

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce (ti to prý mají zakázané). Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Martin Kačeňák ze společnosti CGI. Jak sám o sobě říká, je to celoživotní ajeťák druhé generace :-), stále hledající svoji „technologii“ … aktuálně na vlně Salesforce.

Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?

Jako dlouholetý IT PM jsem byl stále u něčeho, formálně organizačně, ale fakticky více. Stejně to bylo i se Salesforcem. Když se blížil konec implementace, tak jsem se zamyslel, no a vyšlo mi že u této technologie chci zůstat. Domluvil jsem se s kluky se kterými sem na tom dělal a líbilo se mi s nimi pracovat – tedy teď Salesforce konzultant v CGI.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Tématicky, dle topiku, který potřebuji nebo nevím. Aktuálně jedu na vlně Trailheadu (sleduji měsíční komunikaci, release notes) a pak Google.

Jak se díváš na certifikační zkoušky, máš pocit, že je důležité je absolvovat nebo žádný test praxi nenahradí?

Praxe je killer, ale! Ty certifikace jsou taková pomůcka, povinná jízda, aby se neztratil kontakt s rozvojem produktu – pokud ignoruješ marketing a recertifikace, pak nemáš jak držet krok.

Oddělil bys tvrdě administrátory od vývojářů nebo je fajn, že se to prolíná? A prolíná?

Neprolíná, zejména větší realizace potřebuji krutě oddělit (nejdříve release, a až pak pivo). Na demu je to fuk ale od dvou lidí je konflikt rolí a osobností statistická jistota – tedy separé role, židle a osoby.

Jedna funkce, kterou máš nejraději?

Visual flow (pro někoho fló, že, :-))

Kdyby sis mohl přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Nativní Document Builder

Jak drží zákazníci krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádí nové funkce tak jak přicházejí nebo je nové funkcionality nezajímají?

Nestíhají jelikož vydělávají, ale proto si nás platí. A to mají štěstí, protože mi jim rádi pomůžeme!

Co je na zavádění Salesforce nejtěžší?

Uživatel – Klient (až na osvíceného sponzora) se neumí plně dostat do nového paradigmatu, kterou mu Salesforce přinese a umožňuje do budoucna.

Lightning – co tě přitahuje/odrazuje? Doporučil bys zákazníkům přechod?

Aktuální (Winter ’18) Lightning je již k použití. Ale, přechod z Classic na Lightning je nemalá změna, kterou bych bez další velké přibalené přidané hodnoty nedoporučoval.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Ten!

 

Leave a Reply