O Salesforce s Markem Ouškou

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce (ti to prý mají zakázané). Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Marek Ouška ze společnosti Schneider Electric.

Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?

Po půl roce působení ve společnosti Schneider Electric, na jaře roku 2011, jsem byl vybrán a následně vyslán na dvoutýdenní školení Salesforce do Paříže. Od té doby tvoří administrace Salesforce hlavní náplň mojí práce.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Asi jako většina ostatních – Google a Trailhead. Zároveň ovšem navštěvuji naši vnitrofiremní síť na Yammeru, kde máme několik skupin s kolegy z celého světa pracujících se Salesforce. Také se účastním pravidelných měsíčních telekonferencí s kolegy na obdobných pozicích, kde jsou nám prezentovány novinky, změny a podobně.

Používáte Salesforce celá organizace nebo pouze pár lidí?

Odhadem bych řekl, že kolem 80 % firmy využívá Salesforce, tj. všichni kolegové ze Sales, Service a Quality oddělení jelikož pro ně je to hlavní nástroj pro obchod.

K čemu Salesforce používáte, je to pro vás klíčová aplikace nebo jedna z mnoha?

Společně se SAP jsou to klíčové aplikace. Salesforce využíváme k registraci interakcí s našimi zákazníky (návštěvy, telefonáty a maily), správě obchodních příležitostí, projektů a servisních služeb poskytnutých našim zákazníkům. Zároveň v Salesforce vedeme všechny kvalitativní informace v rámci Issue to Prevention.

Dokážeš si tipnout, kolik procent funkcionality Salesforce používáte?

Odhadem tak kolem 30 až 40 %.

Co bylo/je na zavádění Salesforce nejtěžší?

Asi přesvědčit lidi, že pro ně nakonec bude přechod na tento globální nástroj výhodný a zefektivní jejich každodenní práci. Náš předchozí CRM systém byl o dost jednodušší, takže složitost a rozsáhlost byla jedna z nejčastějších prvotních stížností na nový systém. Zároveň výzvou bylo také otestování nových funkcionalit a dosadit do nich naše stávající procesy.

Používáte v Salesforce aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Nejspíše CalendarAnythingGridBuddy.

Jedna funkce, kterou máš v Salesforce nejraději?

Chatter a Salesforce for Mobile. Asi budu jeden z mála, ale momentálně jsem spokojen téměř se vším.

Jak držíš krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádíte nové funkce tak jak přicházejí nebo vás nové funkcionality nezajímají?

Zavádění nových funkcí záleží pouze na našem centrálním týmu Salesforce v zahraničí, takže do toho moc mluvit nemůžu. Každý rok máme okolo 3 nových releasů s vybranými novinkami, neboť Schneider Electric hodně funkcionalit upravuje pro svůj vývoj, proto nelze přijmout každou novinku od Salesforce.

Chystáte přechod na Lightning? Co vás přitahuje/odrazuje?

Několik pilotních zemí již Lightning testuje, ale zatím nemám dostatek informací, abych si vytvořil ucelený názor. Zejména kolegy z obchodu ale zajímá, jak to vše bude fungovat na mobilních zařízeních.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Máme pro Salesforce vlastní firemní označení, k němuž se hodí rod střední – tedy „to“.

Leave a Reply