O Salesforce s Luborem Zoufalem

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce (ti to prý mají zakázané). Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Lubor Zoufal ze společnosti RADIOHOUSE, kde pracuje na pozici ředitele strategického rozvoje.

RADIOHOUSE se zabývá prodejem reklamního prostoru a komunikace v rádiích. Mimo dalších stanic zastupuje i stanice Evropu 2 a Frekvenci 1, provozované Lagardere Active ČR.

Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?

Hledali jsme vhodné řešení pro nově spojené obchodní týmy – cca 200 lidí, kteří neměli stejné IT prostředky, ani správu. Chtěli jsme něco, co se bude rozvíjet s námi a než jej nasadíme nezastará. Moje role byly takové přímočaré – vybrat, obhájit, zavést a pokusit se nadchnout. 🙂

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

V rámci projektů, nejlepší začátek na učení je „problém + Google“.

Jak se díváš na certifikační zkoušky, máš pocit, že je důležité je absolvovat nebo žádný test praxi nenahradí?

Je to již nějakou dobu, co jsem jenom programoval, dělám už dlouho řadu jiných věcí a to mnohem více než to programování. Ale co si pamatuji test praxí nic nenahradí, nějaké zkoušky jsou tak na utříbení znalostí a nasměrování dalšího rozvoje.

Používáte Salesforce celá organizace nebo pouze pár lidí?

Přístup mají všichni.

K čemu Salesforce používáte, je to pro vás klíčová aplikace nebo jedna z mnoha?

90 % společnosti tvoří obchod, je to tedy klíčová aplikace. Používáme jej k tomu, pro co byl původně vytvořen, správě klientského portfolia.

Dokážeš si tipnout, kolik procent funkcionality Salesforce používáte?

5 %. Možná méně 🙂 Nejde o to využít všechno, ale to co se pro tvoji firmu správně hodí a v čem se ti kolegové neutopí.

Co bylo/je na zavádění Salesforce nejtěžší?

Při zavádění jsme spojovali 2 odlišně fungující obchodní týmy. Oba byly zvyklí na to „svoje“ a nehnali se do změny. Nakonec nám pomohla mobilní apka (přes svoje mouchy) .

Používáte v Salesforce aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

V tuto chvíli se soustředíme na naše aplikace a standardní prvky.

Jedna funkce, kterou máš v Salesforce nejraději?

Dashboardy…

Kdyby sis mohl přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Lepší Dashboardy 🙂

Jak držíš krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádíte nové funkce tak jak přicházejí nebo vás nové funkcionality nezajímají?

Zavádíme je jak přicházejí a jak se hodí pro naše uživatele. V tuto chvíli máme asi roční roadmapu toho, co chceme zavést. Je to i tom přidávat funkcionality postupně uživatelům, aby se s nimi postupně naučili. Když bychom na ně hodili vše najednou, asi by se ztratili v možnostech, co Salesforce nabízí.

Chystáte přechod na Lightning? Co vás přitahuje/odrazuje?

Jsme na Lighningu od začátku, protože jsme přišli v době kdy byl spuštěn a nechtěli jsme naše týmy učit 2 rozhraní.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Ten Salesforce.

Zajímá mě tvůj názor