O Salesforce s Luborem Krebsem

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce (ti to prý mají zakázané). Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Lubor Krebs, který ve svém volném čase implementuje Salesforce pro neziskové organizace pod hlavičkou CRM pro neziskovky.

Jak jsi se k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?

Pracuji jako konzultant/dobrovolník pro společnost CPN. S CPN spolupracuji protože jsem chtěl rozšířit své IT zkušenosti v oblasti CRM a CPN mi nabídlo prostor v projektech.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Learn by doing with google help 🙂 Salesforce má výbornou dokumentaci pro všechny úrovně znalostí od úplných začátečníků po experty. Stačí kliknout na link Help&Training. Na youtube je taky spousta videa s užitečným obsahem. Stačí chvíli hledat.

Jak se díváš na certifikační zkoušky, máš pocit, že je důležité je absolvovat nebo žádný test praxi nenahradí?

B je správně ale příprava na certifikační zkoušky může mít jistou hodnotu a certifikát může pomoct při hledání práce.

Oddělil bys tvrdě administrátory od vývojářů nebo je fajn, že se to prolíná? A prolíná?

„Oni“ se tak nějak oddělují sami od sebe 🙂 a přidal bych ještě jednu krabičku business analytik. Osobně mám rád přehled o všem a při implementaci se snažím dělat většinu práce sám nebo zaškolit klienta a dohlížet na něj. K vývojařině jsem se ještě nedostal ale taky se chystám 🙂

Používáš aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Mám zkušenost s MailChimp a Dataloader a ten je asi nejoblíbenější. Hledám něco rozumného na sofistikovanější kontrolu duplicit.

Co bylo/je na zavádění Salesforce nejtěžší?

Plně zatáhnout klienta do „hry“, aby převzal zodpovědnost za data a procesy v SF – jinak to nemůže fungovat.

Lightning – co tě přitahuje/odrazuje? Doporučil bys zákazníkům přechod?

Mno 🙂 byl jsem hodně skeptický. Jestli zákazník chce hezké rozhraní dobře fungující na přenosných zařízeních tak jednoznačně lightning ale pro fungování na klasickém PC je pořád lepší Classic. Umím si představit že se v organizaci používá obojí.

Kdyby sis mohla přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Asi bych nejvíc uvítal aby měl nějakou hodně zjednodušenou verzi vhodnou pro Evropana 🙂 Zákazníci z NGO jsou spíš konzervativní nemají čas a sílu se věnovat nové funkčnosti. Spíš přijdou s požadavkem a toto bych rád viděl takto …

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

To SF 🙂

 

Leave a Reply