O Salesforce s Katkou Manovou

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce (ti to prý mají zakázané). Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Katka Manová ze společnosti IceWarp, kde se stará aby Icewarpí myšlenka na „kolaboraci, komunikaci a integraci“, byla zavedena i do interních systému a procesů.

Icewarp vyvíjející kolaborační platformu (představme si všechny firemní komunikační kanály, např. Skype, Slack, Mailbox, Dropbox apod. na jednom místě), se jako odrostlejší startup (chápejme, pominuly časy „start“ a teď už se děje ten vysněný „UP“), se rozšířil do šířky v rámci poboček a resellerů a stejně tak i do výšky co do počtu zakazníků.

Jak ses k Salesforce dostala a jaká je tvoje role?

Salesforce jsem poprvé potkala ve společnosti AppToCloud.com, kde se základní administrovaní salesforce řadilo mezi činnosti Business Development Analytika. Pokračovala jsem do společnosti Icewarp, kde je situace podobná, Salesforce systém administrator se řadí k povinnostem Business Analytika 🙂

Je ti jako byznys analytikovi platforma jedno nebo už při analýze jsi limitovaná či naopak podpořená vlastnostmi platformy, na které se bude implementovat?

Ještě jsem se nesetkala s limity týkajícími se odlišných platforem.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Prošla jsem cestu youtube videí, přes success community, blogy a cokoliv co google vyhledávač nabídl, až po certifikaci. Nejlepší pro workaroundy je zmíněná Success community.

Používáte Salesforce celá organizace nebo pouze pár lidí?

1/3 společnosti + někteří další používají data původem ze SF, ale v jiných aplikacích.

K čemu Salesforce používáte, je to pro vás klíčová aplikace nebo jedna z mnoha?

Ke sledovaní obchodních případů, „hodnocení“ marketingu, a částečně i ke spolupráci s obchodními partnery. Salesforce je jednou z klíčových aplikací.

Dokážeš si tipnou, kolik procent funkcionality Salesforce používáte?

70 % (?)

Co bylo/je na zavádění Salesforce nejtěžší?

U zavádění Salesforce jsem v Icewarpu ani ApptoCloudu nebyla, ale nejtěžší bylo a je, správné používání uživateli, import dat a navržení správného workflow.

Používáte v Salesforce aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Používáme a moje nejoblíbenější, i když méně tradiční, je Rollup Helper.

Jedna funkce, kterou máš v Salesforce nejraději?

Těžko vybrat, ale Workflow.

Kdyby sis mohla přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Lepší spolupráce opportunit a kontaktů.

Jak držíte krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádíte nové funkce tak jak přicházejí nebo vás nové funkcionality nezajímají?

Zajímají, ale zavádíme opatrně.

Chystáte přechod na Lightning? Co vás přitahuje/odrazuje?

Pravděpodobně ne, aspoň v nejbližší době. Na Lightningu postrádám pár důležitých funkcionalit – komplikace s reporty a forecasty například. Ale třeba interface je samozřejmě mnohem lákavější.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Ten Salesforce.

Leave a Reply