O Salesforce s Janem Malým

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce (ti to prý mají zakázané). Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Jan Malý, jeden ze spoluzakladatelů společnosti Advired, která implementuje Salesforce zákazníkům.

Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?

Jako Advired jsme Salesforce consulting partneři, vedu implementační projekty u některých našich klientů a k tomu se bavím obchodní rolí.

Salesforce jsem poprvé začal řešit někdy kolem roku 2008 tuším, měli ho nasazený u klienta, kde jsme jako konzultanti pomáhali. Pak jsem se s ním setkával u dalších klientů, dva roky jsem řešil implementaci Salesforce i jako liniový šéf obchodního „Account týmu“ manažerů jedné nebankovní finanční společnosti.

Jak se vzděláváš v souvislosti se Salesforce, které zdroje doporučíš?

Šikovní kolegové, Trailheady, Youtube, Google :-).

Jak se díváš na certifikační zkoušky, máš pocit, že je důležité je absolvovat nebo žádný test praxi nenahradí?

Praxe je podle mne klíčová, certifikace důležitá, obojí se podle mne dobře doplňuje.

Jak se Salesforce v Česku prodává, slyší na něj firmy?

Určitě ano, hodně na něj slyší inovátoři, vizionáři, ti co fandí novým technologiím. Snažím se možnosti Salesforce popsat v kontextu fungování celé firmy, neprodávat ho jako CRM nástroj, ale jako platformu pro řízení celé firmy. Jde o to, jak Salesforce co nejšikovněji využít pro co nejvíc firemních funkcí, aby ho firma nevnímala jen jako jeden z komoditních CRM nástrojů.

Salesforce může podpořit inovační proces, být hlavní součástí digitální změny (transformace), i u menších klientů, kteří tyto termíny sami nepoužívají. Zavádíme velice rádi funkcionality pro finanční ředitele, pro technická oddělení, HR agendy.

Je to ale hodně i o lidech, osvojení (adoption) nové technologie je klíčové. Proto jsme začali nabízet i služby určené na snazší adaptaci změn ve firmách, poradenství o lidech pro lidi, v podstatě HR consulting. Technologie, lidi a procesy je třeba řešit často společně. Přijde mi škoda, když implementace jakékoliv nové technologie ztroskotá na nedostatečné podpoře lidí.

Myslíš, že jsou v Salesforce jasně oddělené role administrátor, vývojář, konzultant nebo se to hodně prolíná (či může prolínat)?

Závisí, ideální mi přijde, pokud konzultant má i předchozí administrátorské zkušenosti, ale třeba vývojáře chápu jako jasněji oddělenou kategorii.

Používáš aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Určitě, Appexchange je jedna z konkurenčních výhod Salesforce, i klientům různé aplikace třetích stran doporučujeme, od drobností typu Map Plotter, přes Mailchimp, a pro nás asi nejoblíbenější Jitterbit.

Jedna funkce, kterou máš nejraději?

Search bar :-).

Kdyby sis mohl přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Bleskově fungující Lightning s plnou funkcionalitou a odladěním Classicu.

Jak držíš krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádíš u zákazníků nové funkce tak jak přicházejí nebo je nové funkcionality nezajímají?

Snažíme se pomáhat našim zákazníkům dlouhodobě, ukazujeme jim proto i nové funkcionality. Závisí to ale na klientovi, jestli má zájem inovovat, je to často hlavně o vlastníkovi nebo top managementu a jejich postoji.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Ten 🙂

Zajímá mě tvůj názor