O Salesforce s Hynkem Rychtářem

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce (ti to prý mají zakázané). Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Hynek Rychtář, spoluzakladatel společnosti IT Talents. Společnost je zaměřená na nábor lidí na IT pozice, působí hlavně v Praze a mají do deseti zaměstnanců.

Jak jste se k Salesforce dostal a jaká je vaše role?

Vlastně náhodou. V roce 2010, jako právě vzniklá firma zaměřená na nábor lidí, jsme původně zvažovali jiný systém, určený přímo pro personální agentury. Ale již během předvádění systému byl tak špatný, těžkopádný, nepřehledný, že jsme věděli, že by nás to brzdilo nejen v rozvoji, ale v každodenní práci.

Chtěli jsme něco, co bude svižné, s moderním UI … a kde hlavně nebudeme potřebovat svoje servery jako v minulé firmě, kde byl systém postaven na Lotus Notes/Domino. Prostě se jen připojíme přes notebook k internetu a budeme moct pracovat.

Zároveň jsme nechtěli mít ale data u firmy v Česku, kde jsme neměli jistotu, že zůstanou jenom naše. No a z minulosti jsme si pamatovali název Salesforce, takže jsme zkusili trial verzi, za dva dny jsme si vytvořili / upravili čtyři objekty pro naše potřeby (dva standardní objekty – contacts – tedy kandidáty, accounty tedy kienty a pak dva “custom objects” – tedy jeden objekt otevřené pozice a druhý objekt pak sloužil k trackování interview kandidátů u našich klientů) a mohli jsme začít pracovat.

Moje role spočívá v tom, že jsem Salesforce v počátku nastavoval právě já, takže bych se nazval jako key user, který potom mluvil do dalších funkcionalit a zlepšení, ale samozřejmě po diskuzi se zbytkem týmu. A v tom, že se alespoň občas snažím podívat, co vše Salesforce umožňuje a zkouším popřemýšlet o tom, jak by se vše dalo pro nás využít.

Jak se vzděláváte v souvislosti se Salesforce, které zdroje doporučíte?

Tady spíš zaostávám, úžasně mi otevřela oči SF konference, která se konala minulý rok na Střeleckém ostrově. Jinak je to vše metoda pokus/omyl za použití “nápovědy”, tutorials na youtube apod. Není moc čas.

K čemu Salesforce používáte, je to pro vás klíčová aplikace nebo jedna z mnoha?

Určitě klíčová aplikace, troufám si tvrdit ta nejklíčovější, bez ní bychom určitě nebyli tam, kde jsme. I když to nejhlavnější a nejcennější jsou pořád naši lidé, kterým SF slouží k užitku. Jako firma zaměřená na nábor lidí, využíváme SF na trackování kandidátů / interview, otevřených pozic, propojení s webem apod. A letos jsme přijali jednu výzvu v podobě implementace systému Pardot na oblast marketing automation, věřím, že nás to může posunout o pěkný kus dále. Obecně marketing byla naše slabina, teď máme vedle Pardotu i šikovného člověka, tak by z tohoto spojení mohlo vzejít hodně zajímavého.

Dokážete si tipnou, kolik procent funkcionality Salesforce používáte?

Obávám se že to bude jak s lidským mozkem, max. 20%. I tak je to úžasný nástroj.

Co bylo/je na zavádění Salesforce nejtěžší?

Popravdě sehnat implementačního partnera, který by nás posunul ve využívání dále. Někdy v roce 2011 – 2014 tu bylo mám pocit jen “pár lidí”, co SF opravdu uměli/znali, nebo jsme o nich nevěděli. Nakonec se nám partnera podařilo po mnoha trápeních sehnat až v roce 2015 u sousedů v Polsku. Prvotní naskočení do systému bylo celkem jednoduché, základní logiku jsme si naklikali sami (a využívali pak asi dva roky). Pak jsme začali přidávat automatizaci, napojení na web apod., a na to už jsme sami nestačili. Naštěstí se nakonec podařilo.

Používáte aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Asi nejvíc využívaná aplikace a tím i nejoblíbenější je Cirrus Insight na propojení Gmail a SF, i když nejnovější verze je dost chybová a trochu jsem zvažoval, jestli nezkusit něco jiného. Ale už došlo k opravám, tak uvidíme. A pak využíváme např. Ebstu, na propojení LinkedIn a Salesforce.

Jedna funkce, kterou máte nejraději?

Úplně nemohu říct, že to je funkce, ale v poslední době asi Chatter – přirostl mi k srdci 🙂 Geniální na sdílení informací.

Jinak mě napadá “tlačítko” Gmail, na odeslání Gmailu ze SF a jednoduché přiřazení aktivity ke kontaktu přes BCC.

Kdybyste si mohl přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Salesforce má perfektní zákaznický přístup, možná až na jednu věc. Občas chybí nějaká relativně jednoduchá, ale důležitá funkcinalita, ale Salesforce ji ne a ne implementovat – přes stížnosti mnoha uživatelů. Příkladem je možnost mazat hromadně “list views”, které hodně používáme a kde máme velký nepořádek.

Chystáte přechod na Lightning? Co vás přitahuje/odrazuje?

Zatím ne, nebyl až tak čas prozkoumat. Zajímavý interface, ale odrazuje nás fakt změny samotné, nutnost si zvykat na nové prostředí. A asi i ne plná kompatibilita se současnými funkcemi, které máme.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Ten Salesforce. Jednoznačně 😉

Leave a Reply