O Salesforce s Gabrielou Švagrovou

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce (ti to prý mají zakázané). Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Gabriela Švagrová z neziskové organizace Nadace Charty 77, na kterou „spadla“ práce projektového manažera na straně uživatele.

Jak jste se k Salesforce dostala a jaká je vaše role?

Se SF jsem potkala poprvé v loňském roce, kdy jsem začala pracovat pro Nadaci Charty 77, a stala se „styčným důstojníkem“ – tedy chcete-li – projektovým manažerem na straně uživatele.

Jak se vzděláváte v souvislosti se Salesforce, které zdroje doporučíte?

Systém je poměrně intuitivní, primárně sdílíme zkušenosti a znalosti s kolegy mezi sebou. Školí nás i společnost, která nám SF implementovala, tvoříme společně vlastní manuál. Poohlížíme se také po informacích od dalších integrátorů a po zkušenostech z jiných neziskovek.

Používáte Salesforce celá organizace nebo pouze pár lidí?

SF používají v podstatě všichni kmenoví zaměstnanci – někdo na denní bázi, někdo příležitostně.

K čemu Salesforce používáte, je to pro vás klíčová aplikace nebo jedna z mnoha?

SF pro nás rozhodně není jen správa kontaktů, ale kompletní administrativní zajištění chodu nadace – od zaevidování žadatelů, přes schvalovací proces, po generování smluvních dokumentů a evidenci čerpání. Samozřejmě se neobejdeme bez mnoha dalších aplikací jako je MS Office či ekonomický systém.

Dokážete si tipnou, kolik procent funkcionality Salesforce používáte?

Velmi obtížně, jsme nadace nikoliv obchodní společnost, a tak spíš otázku otočím: zatím nepoužíváme toto CRM pro vnitřní komunikaci, workflow či pro mailingové kampaně.

Co bylo/je na zavádění Salesforce nejtěžší?

Klasický problém při implementaci, integraci či vývoji aplikací: definice požadavků a vnitřních procesů a také velké množství importovaných dat.

Používáte aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Aplikace třetích stran vyvinuté pro SF zatím nepoužíváme, i když o některých víme.

Jedna funkce, kterou máte nejraději?

Já osobně obnovu smazaných záznamů ?.

Kdybyste si mohla přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Komfortnější editor pro tvorbu šablon a práci s dokumenty.

Jak držíte krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádíte nové funkce tak jak přicházejí nebo vás nové funkcionality nezajímají?

Máme připraven plán rozvoje stávající funkčnosti, například napojení na veřejné rejstříky (ARES).

Chystáte přechod na Lightning? Co vás přitahuje/odrazuje?

Moderní vzhled Lightning se mi líbí, ale po konzultaci s implementátorem o přechodu neuvažujeme, především z důvodu velkého množství kódované funkčnosti.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

No přeci TO Salesforce ?!

Leave a Reply