O Salesforce s Danielem Činátlem

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce (ti to prý mají zakázané). Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Daniel Činátl, vlastník společnosti Ganymed CZ specializující se na implementace Salesforce a vývoj pro něj.

Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role, chceš se někam profilovat?

Sám jsem SFDC používal asi 3 roky předtím, než jsem se rozhodl působit jako SFDC konzultant. Rozhodnutí o specializaci padne brzy.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Mix všeho, co je k dispozici, dokumentace je dobrá, ve fórech je více praxe, co v dokumentaci nenajdeš a občas video na youtube, v některých případech je to pochopitelnější.

Jak se díváš na certifikační zkoušky, máš pocit, že je důležité je absolvovat nebo žádný test praxi nenahradí?

Certifikace je úplně zásadní, praxe je sice důležitá, ale zkoušky tě donutí objevit možnosti, na které bys v praxi nemusel přijít nebo by to trvalo déle.

Myslíš, že jsou v Salesforce jasně oddělené role administrátor, vývojář, konzultant nebo se to hodně prolíná (či může prolínat)?

To je spíše otázka, jak to firma chce mít nastavené, dá se to oddělit, ale čím větší je prolínání, tím je to vždy lepší. Pokud např. konzultant působí se znalostí admin či vývoje, je celý proces implementace rychlejší a zákazník je spokojenější.

Používáš v Salesforce aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Ano, nejraději mám Jitterbit Data Loader.

Jedna funkce, kterou máš v Salesforce nejraději?

Process Builder i přes jeho nedostatky, které věřím, se postupně odladí.

Kdyby sis mohl přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Sjednotit možnosti Classic a LEX. Při implementaci v LEX přijde občas překvapení.

Jak držíš krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádíš u zákazníků nové funkce tak jak přicházejí nebo je nové funkcionality nezajímají?

Jednak mě novinky zajímají a jednak musím kvůli maintenance certifikace. Pokud zavedení novinky znamená další investici např. do konzultanta, tak to velmi zvažují.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Ten.

Zajímá mě tvůj názor