O Salesforce s Bohuslavem Hůlkou

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce (ti to prý mají zakázané). Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Bohuslav Hůlka z neziskové organizace Sportovní klub vozíčkářů Praha. V Salesforce řeší kompletní správu dárců, jejich oslovování a navíc ho mají propojený s webem jejich spojenců.

Sportovní klub vozíčkářů Praha vytváří zázemí pro sport vozíčkářů, a to v mnoha sportovních disciplínách a na různých úrovních. Od začátečnické po reprezentační. Náš stát moc neumí podporovat tuto neziskovou oblast, a tak je pro nás hodně důležité umět se o sebe postarat sami. Téměř všechny naše oddíly vedou vozíčkáři, hospodaříme transparentně – necháváme se dobrovolně auditovat, zveřejňujeme výroční zprávy. S našimi partnery udržujeme vztahy, kdy my stojíme za nimi a oni za námi. K tomu všemu nám poskytuje zázemí právě Salesforce.

Jak ses k Salesforce dostal?

Zhruba v roce 2010 na mě vybafnula reklama CRM pro neziskovky. Následovala konzultace s Alešem Jeníkem, žádost o licenci pro NNO….a pak dlouhá doba, během které jsme si se Salesforce moc nevěděli rady.

Teprve v roce 2014 jsme nasadili Salesforce do běžného provozu organizace. Loni jsme „na Salesforce posadili“ naši webovou aplikaci Spojenci.

Moje role? Správce uvnitř organizace, první instance, pokud někdo něco potřebuje plus snažím se o nějaké metodické vedení směrem k používání aplikace.

K čemu Salesforce používáte, je to pro vás klíčová aplikace nebo jedna z mnoha?

Používáme kontakty (externí i pro správu členů), organizace, a příležitosti, do kterých cpeme celé fundraisinigové případy – od prvních okamžiků, kdy zvažujeme žádost, až do okamžiku, kdy vyúčtováváme. Dále používáme kampaně, prakticky pouze u individuálního fundraisingu, jakým jsou právě zmiňovaní Spojenci. Snažíme se do Salesforce třídit i většinu našich transakcí.

Ukládáme sem i informace o absolvovaných školeních, takže máme přehled o vzdělávání zaměstnanců. Kromě Salesforce sdílíme nějaká data i na Google Drive, v Google kalendáři a na Google Websites. Řekl bych ale, že přes Salesforce jde nyní tak 80% našich klíčových procesů.

Používá Salesforce v podstatě celá organizace nebo pouze pár klíčových uživatelů?

Naše organizace má asi 120 členů, o které „pečuje“ asi 10 zaměstnanců, z toho všichni jen na částečný nebo minimální úvazek. Aktivně využíváme zhruba 8 licencí Salesforce, asi 3-4 lidé každodenně.

Máte v zásadě standardní implementaci nebo jste si ji nechali masivně upravit a vyvinout hodně věcí na míru?

Nechali jsme si upravit nějaká nastavení – zejména položky u kontaktů. Máme nějaké vlastní pohledy a reporty, mailové šablony. Máme zatím jeden workflow a téhle funkcionalitě se chceme nyní věnovat intenzivněji, hodně by nám pomohlo ještě lépe ji využít.

Používáte v Salesforce aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Používáme především FR Pack od CRM pro neziskovky. Je to balíček, který je do Salesforce dost natvrdo zadrátován. Jeho cena je pro nás celkem vysoká, a tak to s oblíbeností není zase tak žhavé. Dále se nám objevují připomínky narozenin – Birthday Alert (aplikace podle všeho již není dostupná).

Kdyby sis mohl přát jednu věc, kterou by pro vás Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Ještě trochu více licencí. Deset je na hranici našich potřeb.

Jak držíte krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádíte nové funkce tak jak přicházejí nebo vás nové funkcionality nezajímají?

Obávám se, že krok příliš nedržíme. Systematicky se o vývoj nezajímáme a se zaváděním nových funkcí jsme i v minulosti měli spojené spíše problémy.

Zatím se nám několikrát stalo, že při zavedení jedné věci přestala fungovat věc jiná. Proto máme velký respekt před zásahem do produkčního prostředí. Se sandboxem také moc dobré zkušenosti nemáme, a tak nemáme ani kde nové funkce zkoušet.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Salesforce jako růže? 🙂

Leave a Reply