O Salesforce s Andreou Kováčovou

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce (ti to prý mají zakázané). Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů je Andrea Kováčová ze společnosti International SOS Assistance, největšího poskytovatele zdravotnické asistence a bezpečnostních služeb.

Jak jsi se k Salesforce dostala a jaká je tvoje role?

Se Salesforcem jsme se poprvé setkala na mé aktuální pozici Data Quality Executive. Zpočátku jsem měla na starosti reporting a úpravu dat v Salesforcu, postupně jsem se dostala taky k jednotlivým nastavením naši aplikace.

K čemu Salesforce používáte, je to pro vás klíčová aplikace nebo jedna z mnoha?

Salesforce je naše klíčová aplikace, i když kvůli typu našeho odvětví potřebujeme i jiné. Salesforce je databáze našich klientů, prospektů, různých kontaktů i našich produktů. Je to komunikační kanál, sociální síť i úložiště dokumentů. Využíváme ho na sledování výkonu naších zaměstnanců či výšky našich zisků za jednotlivé produkty, na zadávání úkolů i na zaznamenávání komunikace s klienty a mezi členy týmů.

Jednoduše se snažíme, aby byly všechny relevantní informace v Salesforcu.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Učím se hlavně v Trailheadu. Líbí se mi taky support na Success komunitě. Vlastní pomoc na help.salesforce.com využívám málo i když mi už několikrát pomohla. Radši si jednoduše zadám do vyhledávaní svůj problém a odpovědi najdu na různých fórech. Metodou pokus-omyl (v testovacím prostředí) jsem se však naučila asi nejvíc 🙂

Jak se díváš na certifikační zkoušky, máš pocit, že je důležité je absolvovat nebo žádný test praxi nenahradí?

Myslím si, že jako u všeho je certifikát bez praxe v podstatě zbytečný. Otevírá však dveře a při studiu se člověk naučí i věci, které mu v praxi značně pomůžou. Pro mě je praxe absolutně nenahraditelná, ale když budu mít možnost udělat si certifikát, bez váhání ji využiji.

Máte v zásadě standardní implementaci nebo jste si ji nechali masivně upravit a vyvinout hodně věcí na míru? Pokud vyvinuto, co klíčového vám chybělo?

Naše aplikace je výrazně přizpůsobená. Nejde tak o to, že by nám něco chybělo, ale spíš o specifikace kvůli typu našich služeb. Máme hodně vlastních objektů a polí, které máme upravené na míru. Používáme i hodně kontrolních polí a trigrů.

Používáte v Salesforce aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Pár jich používáme, například aplikace od Apttus, Oracle nebo DocuSign. Má nejoblíbenější je asi DocuSign.

Jedna funkce, kterou máš nejraději?

Reporting a dashboardy. I když možnosti dashboardů by se ještě mohly rozšířit.

Kdyby sis mohla přát jednu věc, kterou by pro vás Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Pro moji práci je důležitý hlavně reporting, takže určitě bych velice ocenila možnost logiky mezi cross-filtry v reportech.

Z širší perspektivy asi projekt management. Velmi by pomohlo, kdyby tým lidí mohl pracovat na jednom tasku najednou bez toho, aby se task vytvořil tolikrát, ke kolika lidem je přiřazen.

Jak držíte krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádíte nové funkce tak jak přicházejí nebo vás nové funkcionality nezajímají?

Myslím, že sledujeme nové funkce a snažíme se je hned zavádět.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Pro mě určitě ten Salesforce.

Leave a Reply