Marketing naruby

aneb ať vám lidé platí za to, že jim chcete něco prodat.

SK Zlíchov PrahaLetos byla příprava běhu nějaká radostnější, spoustu lidí (tedy podle historických zkušeností) ohlásilo svoji účast na Facebooku, další se ozývali emailem s nabídkou pomoci.

A pak přišel ten historický email:

Rád podporuji akce sportovního charakteru … Většinou podporuji formou daru pro každého účastníka v podobě slevového kupónu na kompletní analýzu stavby těla. V případech, kdy je prostor a větší počet aktérů, provádím zdarma měření na místě konání akce.

Wow, to je skvělý!

Pak jsem na to kouknul z druhého úhlu – já tomu chlapíkovi naženu 150 – 200 potenciálních nových zákazníků, kterým on slíbí slevu (a jak se počítají slevy v této republice všichni víme) a co za to? Sehnat nového zákazníka není taková prča a tady je má zadarmo.

Tak jsem se odvážil zeptat – co za to? A zvědavě čekal na odpověď. Žádná nepřišla, což mě překvapilo, protože stačilo říct – nic, něco malého, … Ale nechat to úplně bez odpovědi, to už je dobrej byznysmen.

Další příklad

Uvědomil jsem si i další příklad, kdy ten marketing vnímám naruby. Tentokrát je to z oblasti konferencí o financích.

V říjnu proběhlo MoneyExpo, již několikátý ročník dvoudenní akce, na které lidem prakticky ukazují, jak postavit obchodní systém a jak ho mají postaven ti, kteří přednáší. A stojí to velmi rozumné peníze.

V listopadu zase Česká investiční konference. Stojí pořádný ranec peněz a tvrdí, že je dvoudenní. Ten druhý den se ale konají pouze workshopy, které jsou extra placené, takže je nevnímám jako součást konference. Konference měla za cíl seznámit širší veřejnost se špičkovými českými investičními manažery a ukázat jim, jak přemýšlí a proč do konkrétních věcí investují. Taková česká kopie konference ValueConferences.

Zatímco ta první konference mi přijde, že mi přinese něco praktického (naučte ho chytat ryby, nedávejte mu prut), tak ta druhá mi přijde jako přesný příklad marketingu naruby – místo, aby to zaplatili investiční manažeři, kteří se chtějí předvést a získat nové klienty (bonitní), tak to nechají zaplatit potenciální klienty a ještě získají nové zákazníky.

To se vyplatí!

1 komentáře

Leave a Reply