Lightning Bolt – k čemu to je?

V Salesforce je v dnešní době všechno „Lightning“ a neznamená to vůbec nic. V podstatě před rokem uvedli Lightning Bolt, což je velmi užitečná věc, ale už se o ní vůbec nemluví.

Our new framework for deploying next generation communities and portals faster. With Lightning Bolt, companies can jumpstart the creation of a new community, next-generation portal or customer-facing website that seamlessly integrates with Salesforce CRM in a fraction of the time and with far less investment than was required before.

Zkrátka a prostě Lightning Bolt je cesta, jak zákazníkům dodat nakonfigurovanou komunitu. Zatímco pro Salesforce existují aplikace a komponenty (pro technicky orientované administrátory a vývojáře pak managed a unmanaged packages), pro komunity nic takového neexistovalo.

Postup tvorby Lightning Bolt řešení

Probíhá to stejně jako s jakýmkoliv jiným Salesforce řešením – vytváříte vlastní objekty, pole, rozvržení stránek a pohledů, validační podmínky, všechny různé APEX třídy a triggery. Pak vytvoříte komunitu, nastavíte její menu, grafický vzhled, jednotlivé stránky. A když to máte celé hezky vyleštěné, tak vytvoříte Lightning Bolt řešení.

Zadáte název, kategorii, vyberete hezké obrázky, dáte vyexportovat a pomodlíte se. A představte si, ono se nestane nic mimořádného. Jenom teď, když vytváříte váš balíček, tak do něj můžete přidat Lightning Bolt komponentu, což je vlastně ten vzhled komunity. Potom už publikujete balíček stejně jako každý jiný a pokud jsem dobře hledal, tak na AppExchange zatím neexistuje žádný přehled Lightning Bolt řešení.

Velký pozor musíte dávat na to, že ta věc není 100 %. V nápovědě jsou popsané věci, které nefungují. Za sebe bych vypíchl, že při tvorbě balíčku musíte ručně přidat všechny návazné věci (objekty, triggery a další) a hlavně, že po nasazení zmizí třeba nastavení, který pohled se otevře po kliknutí na položku menu. Takže i po nasazení musíte komunitu projít a donastavit. Je tedy podle mého hloupost ji ladit na 100 %, aby byl zákazník spokojen ve vaší zkušební instanci a pak ji nasadit k němu a divit se, co vše se změnilo.

Předpřipravené aplikace pro různé obory a řešení jsou určitě cestou kupředu a Lightning Bolt ukazuje, že Salesforce věští komunitám velkou budoucnost. A to je super.

Zajímá mě tvůj názor