Konkurence!

Obrázek konkurence, zdroj: carboneum.cz Zase jsem si jednou uvědomil, jak mě dosavadní pracovní kariéra „divně“ vychovala. Sice vím, co znamená pojem „konkurence„, ale vlastně mi to moc nedochází.

Když jsem se začal motat kolem Lotus technologií, tak se na konkurenci moc nehrálo – trh byl v podstatě rozdělen, zákazníci neměli důvod hledat jiné dodavatele a ti si navzájem zbytečně nelezli do zelí. Jasně, u nového kšeftu se třeba porvali, ale pak už se zbytečně netlačili na cizí píseček.

Když jsem se začal věnovat BOSSovi, tak jsem samozřejmě našel různé produkty, které dělaly jednotlivé agendy, ale žádný z nich je nedělal takto v celku a provázaně, takže zase (z mého pohledu) žádná konkurence.

Příliš mi v tom uchopení konkurence nepomohlo ani čtení různých webů pro produkťáky, kde najdete (hlavně) myšlenky typu „to, že máte tuhle funkci navíc je krásné, ale před konkurencí vás to nezachrání, vyvinout ji je otázka chvilky. Musíte se odlišit!“.

Takže odlišovat se něčím, co není cena (jsem levnější), ani konkrétní funkce (stejně ji vyvinou). Těch možností odlišení je překvapivě dost, nějaké nápady můžete načíst, další musíte vymyslet.

Narazil jsem na tu otázku znovu nedávno, když jsem viděl web mobilního CRM limiGo a potom „procesního“ řešení 1CLICK. První zmiňují přínosy a hrubě funkce, obrazovky mají malé, aby nebylo moc vidět. Druzí se podle mě funkcemi chlubí víc, nebojí se ukázat velké obrazovky a rovnou pustí člověka i do dema.

Ten druhý přínos je mi tak nějak sympatičtější, otázkou jenom je, jestli dělají dobře. Co vy na to – oceníte nebo vykradete myšlenky? Nebo víte, že vaše konkurenční výhoda je v něčem jiném, co se nedá tak snadno převzít?

Leave a Reply