To takhle jednou změníte vaši pojistku a těšíte se, jak je všechno hotovo. Od pojišťovny vám přijde potvrzení o změně, takže jste opravdu v klidu.
A pak po pár měsících se vaše finanční poradkyně opatrně zeptá – zaplatili jste to navýšení? Generali to nemá asi spárované, protože posílá už druhou upomínku.
Kdepak, všechno je v pořádku, platíme to přeci přes SIPO, takže se nemusíme strachovat.
Chyba lávky
A pak přijde informace z pojišťovny.
Klient má roční platbu a ta proběhla, změna smlouvy je k pozdějšímu datu, takže klient musí platit jinak.
Aha, teď se člověk zarazí a musí se ptát:
- proč mě o tom neinformovali už při potvrzení o změně, že mám něco zaplatit
- proč mi nevyčíslili částku, kterou mám zaplatit – díky změně k pozdějšímu datu totiž nejde o prostý rozdíl mezi původní a novou částkou
- proč mi neposlali první upomínku, ale posílají rovnou druhou?
- no a konečně je divné, proč si to prostě nestrhli z toho SIPA
Zeptal jsem se a dostal odpověď, takovou příjemnou a vstřícnou.
… změnu jste dělali v průběhu smlouvy, nikoliv k výročí. Byla to benevolence pojišťovny a od toho se odvíjí všechny potíže, které jste uvedl.
Aha, děkuji za informaci, pokusíme se, aby se další dítě narodilo dostatečně před výročím smlouvy, ať z toho nemáte problémy.