Narazil jsem před časem na pěkný eBook o tom, jak během 30 dní zlepšit své psaní týkající se obchodních záležitostí. Celých 30 dní to trvá proto, že na každý den je jedna „lekce“ většinou i spolu s nějakými úkoly, takže člověk vše vstřebává pomalu, ale jistě a rovnou si to procvičuje (jasně, že procvičování jsem přeskočil).
Kapitoly jsou řazeny logicky za sebou, postupně rozvíjí to co se dozvídáte a jak je čtete tak si říkáte ano, jasně, samozřejmě, proč už to neděláme, s tím souhlasím. Ve skutečnosti to ale nebude tak jednoduché převést do praxe, ostatně i autor to přiznává a říká, že spousta věcí je zakořeněných a lidé je tak prostě chtějí. Takže v praxi málokdy vidíte krátké shrnutí, protože všichni chtějí dlouhé, aby bylo vidět, že to o něčem je. Krátké citace jsou také většinou k nevidění, lidem se přeci musí do úst vložit něco dlouhého, šroubovaného a co by měli problém vyslovit.
Jedna kapitolka se věnuje psaní případových studií – není prý důležité jméno velkého zákazníka, ale spíš příběh, který chytne. Stejně tak tisková zpráva by měla být krátká a jasná (jako když píšete babičce), zapomenout nesmíte ani na uvedení kontaktů na sebe (překvapivě :-)) Psát emaily není až tak jednoduché – chce to výstižný předmět a ukončit tak, aby bylo jasné co se po kom chce. Do prezentace přidejte obrázky, omezte počet slov a nepoužívejte menší font než 30 bodů, snažte se ať není delší jak 20 minut (to je šok, co?) a maximálně 10 snímků. A tak dále a tak dále.
Studujte, ať všichni píšeme jako lidi (zkrátka jednoduše, žádná složitá dlouhá slova, která normálně nepoužíváme), čtivě (bez zkratek, dlouhých vět a odstavců a v pasivním tvaru) a žádné buzz words (i když bývá těžké se jim vyhnout).