Infopodnikání. Fůůůj! Ale proč vlastně?

V roce 2013 se mi zdálo, že se neskutečně rozjelo infopodnikání. A snad všichni, které na Twitteru sleduji, to slovo (obor) nemají rádi. Na Facebooku ani v reálném životě to slovo ale nikdo z těch, kterých jsem se zeptal, nezná.

Tak jak – je to obor hodný opovržení nebo má něco do sebe?

Prave jsem se naucil nove slovo: infopodnikani

INFO-PODNIKÁNÍ je činnost, kterou vyvíjíte a dostávate za ni zaplaceno (zdroj)

Celkem široká definice, kterou jsem si pro sebe zúžil na stránky, které splňují následující:

  • chtějí váš email, abyste se dozvěděli víc
  • informace jsou předány formou videí
  • zdarma jsou pouze první videa, další už jsou (draze) placená

Na toto téma již vzniklo několik (zábavných?) videí, která shrnují ty nejhorší okamžiky z různých infovideí. Tragické pokoukání, které je ale možné sestřihnout z videí z libovolné konference – ať už mluvíme o TEDech, WebExpu nebo Marketing festivalu, určitě vám budu schopen sestříhat něco podobného. Podobné zážitky jako tady byly i na Svobodě Naživo, jiné věty, ale stejná myšlenka – rozproudit lidi, dostat je do vzájemné interakce, protáhnout těla, nechat odpočinout mozek. Nic zvláštního.

Moje zkušenosti

Když o tom přemýšlím, tak do spárů infopodnikání už jsem párkrát spadnul – absolvoval jsem seminář Nevýchovy (nesplňuje všechna kritéria výše, protože kurzy jsou offline), kdysi zakoupil Jak pronajímat byty (kdybyste to chtěl někdo koupit, tak dejte vědět, leží nám ty CD v šuplíku) a zkouknul Foto v kostceBirell cykloškolu (obojí zdarma).

Všechno toto bylo fajn a zajímavé a nemám pocit, že bych vyhodil peníze z okna. Naopak, infopodnikání se mi líbí, protože jsem se dozvěděl mnohdy víc než na jednorázovém kurzu na libovolné téma za stejnou cenu.

Oni dělají konferenci – to jako fakt?

A teď si představte, že oni si dovolí udělat konferenci, na které chtějí učit tvůrce infoproduktů jak na to a jak být ještě lepší.

Tyvoe, tak tohle je opravdu obludárium

Obludárium má být ta konference nebo ten web? Web je sice přeplněný prodejním texty (tak jak mají ve zvyku a jak jim to zjevně funguje), ale jinak vypadá svou strukturou a grafikou dost podobně jako weby ostatních konferencí, ze kterých jsou lidé nadšení. Přednášky zní také dobře (když je člověk nakonec na webu najde). Nabídka na možnost získat slevu a pokud to člověku něco přinese tak doplatí zbytek – i to znám z jiných konferencí.

Tak co je na tom tak obludného, proč se to nelíbí?

Okrem tej “normálnej” možnosti zarábania na internete existuje aj mnoho odrbov na ľudí, ktorých cieľom je v prvom rade z nich vytiahnuť prachy, alebo na nich nejak inak zarobiť a neponúknuť im pri tom nič hodnotné, ani žiadny skutočný zárobok. Jedným z nich je aj predaj infoproduktov. (zdroj)

Nectnost, která se najde všude. V balíku poslané cihly místo mobilů už tady taky byly, tohle je jenom další cesta. Ale opravdu si to zalouží, abychom hodili všechny do jednoho pytle a opovrhovali jimi?

Zaslouží si opovržení jenom proto, že se natočili na video a jejich kamarádi neměli odvahu jim říct, že vypadají směšně? Odsoudíme je a nenecháme se zlepšit a vypilovat styl? Kolik v dnešní době skvělých a vítaných řečníků na konferencích by nebylo, kdybychom je hned po té první odradili, protože prostě byli děsiví?

Další odkazy:

Tak co – proč se vám infopodnikání nelíbí?

1 komentář

Leave a Reply