Jak si vylepšit Salesforce (zápisky ze setkání uživatelů)

Další setkání lidí kolem Salesforce za námi, další skvělé téma probráno.

Inbox, Docusign, Klipfolio, Chrome extensions

Alča povídala o jejich implementaci, kde používají rozšíření do Chrome Salesforce Inbox, díky kterému „vidí“ do Salesforce rovnou z emailu, mohou navrhnout zákazníkům více termínů schůzek a on si sám vybere, používání šablon a další věci. Do budoucna je prý tento produkt bez podpory, takže ho srovnala i s Lightning for Gmail a zmínila i další nástroje třetích stran.

Alča srovnává Salesforce Inbox a Lightning for Gmail
Alča srovnává Salesforce Inbox a Lightning for Gmail

Pak pokryla další rozšíření do prohlížeče – na obarvení ikonek záložek v prohlížeči, na rychlé přihlášení – které na rozdíl od Login as a user je možné spustit odkudkoliv a člověk se ocitne na stránce ze které to spustil – Salesforce API names i Sales Navigator od LinkedIn.

Dále povídala o Docusign a jak je lepší si přikoupit onboarding než se to snažit nakoukat z videí, že neplatí za uživatele ale mají kredity na podepisování, takže je jeden podpis stojí cca 3€ (pro CzechDreamin mi to řešení přijde lepší než platit měsíční paušál, mělo by vyjít řádově levněji).

A celé to zakončila ukázkou Klipfolio, které je – podle mého – alternativou k Einstein Analytics, umožňuje integrovat data z více zdrojů do jednoho dashboardu a mnohem víc.

Za mě 1*, mít takovouhle prezentaci alespoň na každém druhém setkání (což se skoro daří), tak budu hodně spokojený.

Automatizace

Dan povídal o automatizacích, které připravili pro jednoho klienta. Nakousl invocable akce (pokud jste ještě neviděli skvělou prezentaci a chcete se dozvědět víc o invocable actions, tak tohle video prostě MUSÍTE vidět), podělil se o zajímavý nápad mít emailové a SMS šablony nikoliv jako šablony ale jako data, díky čemuž je jsou schopni vzájemně vnořovat a minimalizovat jejich počet.

Dan a jeho Lightning komponenta pro rychlé akce
Dan a jeho Lightning komponenta pro rychlé akce

Jednoduchá Lightning komponenta s připravenými tlačítky, které dělají složitější akce. V dnešní době už by na to možná šla použít makra, ale ještě v před pár měsíci jsme takové možnosti neměli a uživatelé to milují, když jedním klikem vyřeší několik věcí najednou a ideálně když jim to tlačítko pak zmizí, když už nedává smysl.

Celé to zakončil trochu těžším povídáním o zpracování příchozích mailů, jejich vazbě na úkoly a … co jsem si z toho odnesl je, že všechny emaily posílají do SF a mají vlastní rutinu, která je páruje ke správným záznamům, místo toho klasického Email to Salesforce, které funguje jenom na odchozí maily.

Spring ’19 Release a další vylepšení SF

Celé jsem to zakončil, protože jsem musel zaskočit za Hanku, kterou odveleli na školení.

Rychlé shrnutí Spring ’19 Release včetně Kahoot, který připravila Alča. Flow Builder, High Velocity Sales, Lightning Scheduler, Pinned Lists, Help menu, Unsaved Lightning Component a pár dalších věcí, které jsem vypíchnul ze svého shrnutí tohoto vydání.

A pak tipy na vylepšení SF, kde jsem využil blog Christiny, která je krásně sepisuje. Progress bar na vizualizaci kvality leadů, Quick Actions, které jsou nevyčerpatelné téma na nápady, rollup pole s min/max hodnotami abyste věděli jak dlouho máte zákazníka a jak často objednává – neziskovky to používají pravidelně, ziskovky moc ne. Aplikace, která umí udělat roll-up nad libovolnou vazbou mezi objekty a libovolnými poli, aplikace pro plánované spouštění akcí nad libovolnými záznamy aniž byste museli napsat řádku APEX kódu, odkazy na reporty a jejich předfiltrování přímo díky hodnotě v URL, záložky pro rychlejší dostupnost dat, editace více záznamů v pohledu a další a další.

Jsou to drobnosti, ale dost často znamenají pro uživatele velký rozdíl. A těžko se dělají, protože musíte vědět co uživatel dělá a proč to dělá a pak se to dá vylepšovat. Což nejlíp zjistíte tak, že mu sedíte za zadkem, což se na typickém projektu dělá dost těžko, protože na to není moc rozpočet.

Další setkání

Příští setkání bude výroční. Oslavíme 2 roky a budeme mít desáté setkání. To si zaslouží malou oslavu. Původně jsme vykopli termín 14. května, ale to není volný Hub, kam normálně chodíme. Takže máme vymyšlený záložní termín a současně sháníme jiné prostory, kde by se to dalo udělat toho 14.

Zaregistrujte se, pošleme více informací jakmile je budeme mít. A doufám, že se uvidíme, podle databáze je vás v dnešní době 244, kteří jste někdy dorazili nebo se alespoň zaregistrovali, vidět vás na této oslavě polovinu by byl mazec a současně úžasný zážitek.

PS: Salesforce otevřel swag store, takže možná budou nějaké dárky.

PS2: kromě slavení máme i téma, tentokrát podle všeho na téma marketing – Pardot a ideálně i Marketing Cloud. Chceš nám o tom taky něco říct?

PS3: prezentace a pár fotografií k dispozici

Leave a Reply