Dojmy z Lotus Symposia

A je to za námi – další ročník Lotus Symposia. Tentokráte se konalo v hotelu Hilton a registrováno bylo kolem 450 lidí. Což znamená, že bylo přibližně dvakrát větší než předchozí ročníky, což byl hrozně fajn pohled, vidět ten ohromný sál plný lidí, kdy ti co přišli později si nemají kam sednout.

Lotus Symposium 2008

Když jsem IBMáky po akci chválil, že se to povedlo, tak povídali, že si chtějí přečíst co se mi nelíbilo, že je stejně zkritizuji. A věci, které se nelíbily, opravdu byly:

  • přesný program akce slíbili zveřejnit nejpozději do 10. 5., objevil se přibližně o týden později (což znamená, že při přihlašování jste se programem moc řídit nemohli)
  • stánky partnerů nebyly označené, pokud partner neměl logo tak měl smůlu (samozřejmě otázka nakolik je to na IBM a nakolik na partnery, ale vypadalo to hloupě)
  • zásobování pitím zvláště v první části akce vázlo – káva a čaj byly k dispozici od rána, matonky se objevily snad až před obědem, takže mi pěkně vyprahlo v hrdle
  • spojení vždy dvou přednášek za sebe bylo skvělé na úsporu času, ale horší na organizaci přechodu lidí mezi sály. Překvapivě prezentující v různých sálech nekončili na minutu přesně
  • minimálně mě přišlo, že ta „zajímavější“ přednáška byla vždy v tom menším sálu, což bylo super, protože býval úplně plný a to je pro prezentující vždycky fajn

A po těch pár nedostatcích už jsou jenom samé nadšené výkřiky, protože mám pocit, že se to letos opravdu povedlo, spousta prezentací byla naprosto skvělých (a několik z nich průměrných či podprůměrných) a mám pocit, že jsem se opravdu něco dozvěděl (což už se mi dlouho nestalo), dokážu si nyní spoustu věcí lépe představit a být zákazníkem, tak bych snad rovnou nakupoval některá řešení. Minimálně některé ty Macintoshe, které tam měly také stánek. Macintosh Air je opravdu lehouhlinký, člověk se ho až skoro bojí pořádně chytit a držet jenom v jedné ruce, k čemuž váha přímo láká.

Ale pojďme konkrétně k těm pár bodům, které jsem si zapsal.

Začátek pod taktovkou Radovana Dršaty jsem bohužel nestihl, dorazil jsem až na prezentaci Lotus Notes („běžná prezentace“, všechno už člověk viděl), která současně byla snad poslední zmínkou o klientovi jako takovém, pak už byl samý Quickr (o kterém se mluvilo snad pořád), spousta Sametime a trochu portálu.

U Sametime mě trochu překvapilo, že tolik inzerované propojení s telefonními ústřednami není až tak samozřejmé. Když jsem viděl demo video tak mi to přišlo úžasné, krásné automatické přesměrování hovoru kam potřebuji podle mého stavu či ručně a další vychytávky. Tady jsem získal dojem, že to až tak samozřejmé není, že tento „plug-in“ se liší ústředna od ústředny a že si můžu napsat nějaký sám. Což třeba jeden český partner udělal, neumí to všechno to co ukazuje video, ale něco to umí a umí to i posílat SMSky – to se mi líbilo hodně.

Pak byla prezentace intranetu v podání IBM, prezentaci, kterou jsem už snad viděl. Tam mě zaujal hlavně ten začátek – všechno najdeš na intranetu. Což se přiznám, že mi u mého nového zaměstnavatele trochu chybí, takže už to mám jako jeden z úkolů ke splnění 🙂 Ale při té příležitosti otázka na vás – máte intranet, je k něčemu, najdete tam to co potřebujete? A co vlastně potřebujete, stačí vám tam ten jídelní lístek a telefonní seznam, nebo by se víc hodilo něco dalšího?

Tím skončily prezentace IBM, přišel vynikající oběd a odpoledne pod taktovkou partnerů. V průběhu většiny odpoledne mě mile překvapily ukazované aplikace. Bohužel musím použít větu, kterou nemám moc rád – „To ani nevypadá jako notesová aplikace“. Ale říkal jsem to rád, ty aplikace byly opravdu krásné, s příjemným uživatelským rozhraním, na pohled funkční a snadné na ovládání. Pár prezentací, které mě opravdu zaujaly:

  • CubeTeam ukazoval použití Quickru při práci architektonické kanceláře. Použití dávalo smysl, vypadalo jednoduše na použití a bohužel se ukázalo pár nedostatků Quickru. Třeba ten, že kalendáře v něm nejsou propojeny s kalendáři v LN, takže se nemůžete kouknout na plán lidí napříč různými projekty, nedozvíte se kdo vám schůzku potvrdil a kdo odmítl a do kalendáře se nemůžete kouknout z LN. No a druhá nepříjemnost je, že Quickr sám o sobě až tak moc neumí, výrazně ho rozšiřují šablony od SNAPPS, které jsou sice zdarma (IBM je prý zaplatila), ale nejsou součástí instalace, člověk se po nich musí pídit.
  • DIGI TRADE ukázal použití kompozitních aplikací a já konečně (po té dlouhé době co o té možnosti vím) pochopil, že to může k něčemu být. Hrozně se mi líbila integrace s poštovní schránkou, kdy přímo po kliknutí na email se dozvíte informace o odesílateli (pokud je samozřejmě máte zavedeny ve vašem systému), vazba na nezaplacené faktury a běžící projekty. To se pak musí s klienty komunikovat úplně samo a současně jsem si hodně uvědomil nutnost vyplňování dodatečných informací o lidech (jejich zájmy, narozeniny, …), což umožňuje evidovat snad každý software, ale nikdo to nedělá, protože je to moc práce. Je, ale může to občas neuvěřitelně pomoci. Navíc připravili na 12. 6. další akci, na které chtějí prezentovat svou novou DIGI_Kancelář a co jsem zatím viděl, tak to opravdu stojí za zhlédnutí (a to mi ani nic za tuhle reklamu nezaplatili :-))
  • M-COM LAN solution předvedla implementaci Sametime serveru, který prý uspoří nejen čas ale i desítky procent emailů (což si člověk říká no bóže, dokud si neuvědomí, že většina z těch zbytečných emailů zůstane v poštovní schránce a zbytečně zabírá místo). Instalace Sametime Gateway vypadala dle prezentace jednoduše, akorát díky všem potřebným krokům s externími organizacemi to prý celé trvá tak měsíc až dva. A když se člověk zeptá proč použít Gateway (pro komunikaci s uživateli přes ICQ, AOL, GTalk, Jabber, Yahoo) tak důvodem není jenom bezpečnost, ale i licenční podmínky – minimálně ICQ prý není možné používat pro firemní komunikaci (což si asi nikdo neuvědomuje a nikdo nekontroluje, ale …). Takže pak už je mi i jasné, proč k mému firemnímu účtu není možné připojit mé soukromé ICQ číslo (i když mě mrzí, že si kvůli tomu musím znovu vytvořit seznam kamarádů), ale současně nutnost přidat lidi do svého seznamu (lidé si nemohou přidat vás, iniciativa je na vás) přináší skvělou věc zrušení všech SPAM zpráv, které jednu dobu létaly hodně.
  • ATBON předvedl aplikaci na Balanced ScoreCard, jejíž grafické rozhraní vypadalo úžasně, Strategická mapa úkolů mi přišla naprosto skvělá, člověk vidí jak se úkoly navzájem ovlivňují a zpožďují. Něco takového bych asi v dnešní době taky potřeboval, aby se mi budoucnost plánovala lépe.

Na závěr (který tedy proběhl skoro až moc pozdě, poslední prezentace už měly malou účast) jsme ještě zvládli losování hodnotných cen – holicí strojek, DVD přehrávač a fotoaparát. Přestože jsem vše předem dohodl se všemi zainteresovanými, tak mě nevylosovali. To tedy zamrzelo 🙂

V každém případě – letošek výrazně zvedl laťku kvality, takže jsem zvědav, jak to bude vypadat zase za rok.

Pro zájemce jsou dostupné prezentace.

1 komentář

Leave a Reply