Den 32 – Cairns, potápění den 3

V úterý 6. 11. vstáváme ještě dříve než v pondělí, už před šestou. Ponor se nám hodně líbí přestože pod vodou je ještě trochu tmavo. I voda je trochu chladnější a atmosféra je úplně jiná. Ale to už jsme jednou říkali.

Během snídaně přesun na další lokalitu a druhý ponor. Dneska to budeme sázet hodně rychle za sebou, takže ani nechodíme do velké hloubky, ale spíše si užíváme ty povrchové vody. Chceme totiž stihnout tři ponory a k tomu se ještě brzo vrátit do Cairns, takže na hrdinství a dekompresi není moc času.

Svačinka a poslední ponor naší výpravy. Tentokráte si ho máme opravdu užít a nechodit zbytečně hluboko. Doba pobytu pod vodou má být 60 minut, abychom si to pořádně vychutnali. A tak se tím řídíme, plaveme po vrcholech útesů, které se vynořují z hloubky a pořádně koukáme, co kde plave, nikam se nehoníme. Naprostý klid a malá hloubka mají za následek dlouhatánský ponor, využíváme v podstatě celou dovolenou hodinu a na palubu se vracíme mezi posledními. Bodejť by ne, když jsme zapomněli sledovat, kde jsme a vynořili jsme se pěkně daleko od lodi.

Umýt výstroj, rozebrat ji a pouklízet na svá místa, aby se dala rychle vyložit z lodě. A pak už hurá na oběd, který je sice mimořádně studený, ale stejně výborný. Při něm už jsme zase na cestě, v průběhu které různě kecáme na palubě, opalujeme se, odpočíváme nebo kecáme s posádkou. Vidina návratu na pevnou zemi zvedá z postelí i naše dva lazary. Obě holky sice poctivě jedly prášky na mořskou nemoc, ale moc jim to platné nebylo, takže v podstatě celou dobu strávily zavřené v kajutách a s pořádně se houpajícím žaludkem. Raději moc nepřemýšlet na kolik je to zvracení vyšlo.

Po návratu na pevnou zem nás odvážejí do obchodu, kde dostáváme trička zdarma, platíme poplatky za návštěvu útesu a případnou konzumaci na lodi, a pak už nás vezou do kempu, kde si užíváme pořádnou očistu po třech dnech a hlavně si konečně myjeme hlavy od té mořské soli. Božská úleva. Pak ještě rychle vyprat tu spoustu špinavého prádla a hlavně odpočívat, odpočívat, odpočívat.

Večer ještě jedeme nakoupit ať máme co na večeři a snídani, věci z ledničky nám totiž vyhodili, neboť nebyly ve schváleném obalu. Štěstí, že tam toho moc nebylo.

Uskutečněno ponorů za tři dny: 8 denních, 2 noční a jeden smáčecí (8 minutový)