Dejte přístup do Salesforce každému. Zdarma!

Je to tak snad ve všech implementacích Salesforce, které jsem viděl. Přístup do něj dostanou jenom ti nejpovolanější, pro které se to vyplatí platit. Což je naprosto jasné, akorát se tím člověk trochu ochuzuje a přináší si pár problémů.

Salesforce kromě toho, že je to CRM systém, ServiceDesk a zvládne i spoustu dalších rolí včetně vývoje aplikací na míru, tak je i platforma pro spolupráci. Někdo na to používá svoji „tajnou“ skupinu na Facebooku, spousta lidí jede na Slacku.

V Salesforce máme Chatter a každý ho má zdarma pro 5000 interních lidí a 500 externích. Tihle lidé nemají přístup k žádným Salesforce objektům, ale mohou používat Chatter, diskutovat ve skupinách, nahrávat soubory – vlastně přesně to, co mohou dělat i na jiných sociálních sítích s tou výhodou, že nemusíte mít další řešení pro tyhle věci, ale použijete to, co už stejně platíte.

Navíc je možné v tu chvíli tyto uživatele zmiňovat v „interním“ Salesforce – takže u projektu jste schopni zmínit člověka, který projekt fyzicky dělá a přitom nemá plnou licenci. On sice neuvidí o čem mluvíte, ale ti lidé s plnou licencí uvidí, koho konkrétně myslíte, aniž byste ho museli celého vypisovat nebo se překlepnout ve jménu. A mohou s ním rovnou navázat další komunikaci.

V okamžiku, kdy má člověk vytvořený účet, tak ho můžete používat i dál – třeba mu pravidelně posílat reporty ze systému. Takže sice nemá přístup do SF, ale informace z něj dostává.

S externími uživateli můžete diskutovat nad projektem – zrušit nedohledatelné emaily a interně to mít v jednom Salesforce, který prohledáváte z jednoho místa, držíte v něm bezpečnost a snadno přidáte do projektu nového člověka, který si je schopen projít celou historii. A vzhledem k tomu, že do Chatteru je možné posílat emaily a naopak příspěvky emailem dostávat, tak ani lidé, kteří se nechtějí nikam přihlašovat, nemusí a mohou být v obraze.

Zapřemýšlejte, věřím tomu, že příležitost využít licence zdarma je i ve vaší společnosti.

Zajímá mě tvůj názor