Autotým – ušetříme vám práci s hledáním ojetého auta. Nebo taky ne.

Bude nás doma víc, což mimo jiné znamená, že potřebujeme auto. Větší auto. Naštěstí je tady SAutoTipCars, na kterých najdeme auta snad ze všech bazarů a ještě spoustu soukromých inzerátů. Jenže kdo se tím má probírat, ověřovat a přemýšlet, co ty zkratky znamenají a které opravdu potřebuje.

Naštěstí je tady Autotým, který (i podle Forbesu) vás těchto starostí zbaví a během pár dnů až týdnů máte své vysněné auto bez práce a starostí.

Autotým - najdeme vám auto

Jenom u nás to s nimi nějak neklaplo.

Najdeme vám auto

Začneme tím, že si vyslechneme, co od nového auta očekáváte a pomůžeme vám upřesnit konkrétní detaily. Následně se pustíme do hledání a najdeme vám přesně ta auta, která nejlépe odpovídají vaší představě.

My jsme se bohužel prořekli, že už asi máme konkrétní model vybraný, takže o možných variantách jsme se nic nedozvěděli. Dotazník s námi konzultant proběhl bleskem, takže jsme ho i zapomněli informovat, že kožené sedačky opravdu nechceme. Základ jsme mu naštěstí říct stačili.

Za pár dní máme první nabídku, kde je šest aut. Jedno s koženými sedačkami, druhé s automatem (ano, striktně jsme chtěli manuální převodovku), třetí má najeto 190 000km (chtěli jsme do 180 000km). Ještě nám stačí vyměnit konzultanta, takže toho nového se ptáme, zda pořadí aut v nabídce něco znamená. U toho nového by to znamenalo, v jakém pořadí by o nich uvažoval, ale jestli to ten původní dělal stejně, kdo ví.

Ok, přes víkend vybíráme a v pondělí dáváme konzultantovi vědět, které se nám líbí.

Kontaktoval jsem prodejce. Vozidlo má již 14dní prodané. Zapomněl ho smazat z nabídky.

Aha, takže bod 4.1.2 obchodních podmínek v praxi zjevně nedělají. „Naštěstí“ máme v rámci balíčku nárok na druhou nabídku aut zdarma a tak o ni žádáme.

Autotým - prověříme, zda vozidlo existuje

Tentokrát dostáváme seznam osmi vozidel. První z nich jsme dostali už v té předchozí nabídce, druhé má najeto víc, třetí má najeto až podivně málo. Skvělé je, že u všech máme od rádce komentář – dovozové vozidlo. Nějak jsem doufal, že na stránkách uvedené „včetně komentářů, v nichž vás upozorníme na jejich výhody či možná rizika“ znamená něco jiného. Třeba to, že normálně ta auta mívají najeto 150 – 180 000km a tak něco se 70 000km je prostě divné. A že to prověřil (bod 4.1.2, že).

Nevadí, vybíráme vozidlo a … zkuste hádat. Oni ho prodali. Ale naštěstí prý budou mít další, tak vám pošlu detaily.

Vsuvka – auta z áček nebo esa do nabídek nedávají, protože vědí, že typicky neexistují. No, když jsme se v áčkách zastavili, tak tam těch, která nás zajímaly, stálo celkem dost.

Jdeme do servisu

Další den máme v emailu detaily o dalším voze a vypadá dobře. O den později přijdou první fotky. Vypadá to dobře, prověřte to v servisu.

Po prověření přijdou fotky a protokol. Poprvé se dozvídáme o prasklém čelním sklu (ale to prodejce vymění, jenom jsme to tam nikam nenapsali), chybí zmínka o tažném zařízení, které bylo na prvních fotkách vidět („Myslím, že odnímatelné má“ reaguje konzultant, když se ho na ten rozpor ptám).

Nafocená servisní knížka, podle které auto ujelo od května 2012 do ledna 2015 každého čtvrt roku 20 000km a od té doby do dneška jenom 20 000km. Dohromady s ohmataným volantem a řadicí pákou to nepůsobí úplně dobře.

Radíme se s kamarádem mechanikem, auto podle něj vypadá spíš hůř než líp na daný nájezd a rok výroby, takže z toho raději couváme.

Co by bylo dál

Nicméně než vycouváme mě zajímá, jak by to probíhalo dál.

S prodejcem jsme domluvili slevu 5 000Kč (o tu se v souladu s VOP rozdělíme), tak mu zavolejte, že to berete a vyřiďte si to s ním.

Člověk by doufal, že když už si najme firmu na vyhledání auta, tak mu pomohou i v té finální fázi. Přehlášení auta zmiňují i na svém webu, ale ve skutečnosti ho nedělají. Se smlouvou také neradí a ani nemají šablonu. Což chápu, není nad to mít vlastního právníka, ale přeci jenom … Ale kdybychom chtěli financování nebo pojištění, to už zase dělají.

Autotým - rádi pro vás auto přehlásíme. Tedy, tohle neděláme

Kolik to stojí

Podle Forbesu 1 999,- ale to už asi dlouho není pravda. Za vyhledání + prověření zaplatíte minimálně 3 990,- a navíc jim jde velmi dobře up-sell. Takže třeba takovou laserovou geometrii jen těžko odmítnete (za směšných 590,-) a další věci určitě také vymyslí.

Pokud je auto dál než 10km od některé z jejich poboček, tak si zaplatíte ještě cestovné. Což znamená, že v zásadě i po Praze.

Příště hledám sám

Zkušenost to byla dobrá. Jak jsme předtím měli pocit, že těch aut je hrozně moc a nevíme jak si vybrat, tak teď už nám to jde celkem snadno. Navíc jsme se také dozvěděli, že se nemusíme vázat na to, zda prodejce jako výbavu uvedl ISOFIX, protože ten už je povinný vždy. A spoustu dalších drobností.

Jako laici bychom nicméně ocenili větší vedení ze strany konzultanta, co máme chtít, na co se ptát, na co dát pozor. Dostali jsme fotky a protokoly a ptejte se, na co chcete. Což možná bylo tím, že jsem s nimi jednal já jako chlap, nebo tím, že toho měli moc a konzultant si viditelně už druhý den měl trochu problém vzpomenout, jak to auto vlastně vypadalo. Což je jasné, když jsem ho chytil někde v zácpě a následně se dozvěděl, že v ní stál už s dalším klientem.

Možná by stálo za to vyzkoušet kurz Chytrý výběr a nákup ojetého vozu na Naučme se, který nabízí podobné věci jako Autotým.

Ale já už asi proseji těch pár nabídek, co nám zbývá, sám a kamarád, který se o auto stejně bude do budoucna starat, si ho zkontroluje. Budeme mít vyřešeno. Držte palce.

Vyjádření Autotýmu

Před publikováním jsem Autotýmu nabídl, aby se k článku vyjádřili. Strávil jsem s nimi následně hezkých pár minut na telefonu, abychom ho probrali, dobrali se k tomu, že od nich nic nechci a ujistil je, že článek na blogu zůstane, protože je to prostě moje shrnutí dojmů a zkušeností.

Vyjádření paní Kowolowské, ředitelky společnosti

Toto se dá okomentovat leda náhledem na ceník AutotýmuUznáváme, že jsme Vás neobsloužili v souladu s našimi obchodními podmínkami, tedy že jsme neprověřili dostupnost vozidel před odesláním nabídky. Snažili jsme se Vám situaci vykompenzovat tím, že jsme v zájmu urychlení kontroly vybraného vozu na jeho kontrolu do Brna poslali technika z Prahy, aniž bychom si za to účtovali kilometrovné. Z našeho dnešního telefonátu vyplynulo, že po nás nic dalšího nežádáte a že si vůz budete hledat sám. Budete-li chtít vůz prověřit, až ho naleznete, rádi to pro Vás uděláme.

Je nám upřímně líto, že jste s našimi službami nebyl spokojen a to obzvláště proto, že náš konzultant řešil kontrolu Vašeho vozu ještě ve 21:00, aby Vám vyšel vstříc a vůz mohl být další den zkontrolován.

 

5 komentáře

  1. koupili jsme auto u autobazar elegance. Auto bylo dovezené, ale se servisní knížkou, kde byly vždy zapsané kilometry, které byly v tu dobu najeté. O auto se minulý majitel (a také jediný) velmi dobře staral. Pravidelně s ním jezdil do servisu atd.

    Jediné, co mohu vytknout, bylo, že druhý obchodník (ne majitel) se s námi snažil domluvit vyšší cenu, než byla původně domluvena, ale majitel autobazaru, se kterým jsme se původně domlouvali, vše napravil. Do auta jsme pak zakoupili novou autobaterku a vše pořád funguje, jak má.

  2. ahoj, to že auto jezdilo hodně a v posledním roce málo, se může klidně stát. Když jsem jezdíval do Prahy, tak to byly hrozný kilometry. Od té doby co jsem zpátky doma, tak mám sotva čtvrtinu…

    • Jako jo, jasně že může. Na druhou stranu to bylo firemní auto, že by ho nechali rok stát vypadá divně. Ve spojení s osahaným volantem a radami mechaniků, že to auto s takovým stavem kilometrů může vypadat lépe …

      • Tak to potom jo, firemni auta by se měla točit a ne nechávat někde stát… a na 240 tisic to auto může vždycky vypadat lépe i hůře. Každopádně hodně zdaru při výběru. Nebude lepší třeba operativní leasing pro obyčejné lidi? Pokud má člověk známé, tak se může dostat na docela zajímavé ceny…

Leave a Reply