První víkend

Sobota 21.4.2007 První sightseeing

MapkaUkaž na mapě, cesta značená zeleně.

První budík zvoní v 8.30, druhý v 9.30 a poslední pak v 10.00. No moc se nám nechce, ale co se dá dělat. Hybaj z postele, nasnídat a jde se do města.

Vlakem jedeme na náměstí příznačného jména: Martin Place. Odtud vyrážíme přes Hyde park (ne není to omyl, opravdu se tu spousta míst jmenuje stejně jako v Anglii) do Královské botanické zahrady, která je volně přístupná, pěkně velká a zasahuje až k Opeře. Cestou si užíváme přírody a výhledu na nejznámnější symboly Sydney – Opera HouseUkaž na mapě a Harbour Bridge. Na nábřeží si dáváme oběd – celkem velký a chutný steak za rozumnou cenu – akorát si k němu musíme objednat i pití. Jak později zjišťujeme, je to celkem oblíbená finta jak udělat rozumně vypadající cenu jídla a přitom na tom stejně vydělat.

Opera House a Harbour Bridge

Po obědě si kupujeme místní noviny a vyrážíme zpět do botanické zahrady. Docela se zapotíme, protože místní noviny představují, co do objemu, cca 10 MF Dnes dohromady. Uvelebíme se na lavičce a čteme a čteme a čteme. Se setměním vyrážíme zpět domů. Cestou potkáváme večeřící papouškyUkaž na mapě. Vypadá to, že každý večer je jako menu jeden velký strom a pár lidských uší.

Papoušci

Neděle 22.4.2007 Tak tady bychom chtěli bydlet

MapkaUkaž na mapě, cesta značená fialově.

Tak dneska jsme statečnější a vstáváme už v 9.00. Naším cílem je dneska čtvrť zvaná Pyrmont. Z knížky Blanky Svobodové „Když doma bylo v Austrálii“, víme, že je to hezká čtvť s pěkným ubytováním. Vydáváme se tedy zkusit štěstí a kouknout se po nějakém tom bydleníUkaž na mapě.

Bydlení v Pyrmontu

Z Pyrmontu pokračujeme do Darling Harbouru a cestou si užíváme vodních atrakcí místního shooping centra a autobusového nádraží. V Darling Harbouru si dáme kebab a zažíváme první útok místních racků, nebo co to je za ptáky. Nacházíme další vodní atrakce a obrovský krám se suvenýry. Máme dojem, že jsme toho dnes ušli málo, a tak se vydáváme do kopce na hvězdárnuUkaž na mapě. Máme štěstí, vstup je zadarmo.

Svoje putování končíme ve čtvrti Kings Cross, kam se jdeme podívat na backpacker (hostel). Začalo pořádně pršet a my se mačkáme pod jeden deštník. Hlavy máme suché, ale jinak jsme do pasu celí mokří – scéna jak z filmu – auto projiždějící louží kolem dvou lidiček jdoucích po chodníku. Fakt super. Backepacker nevypadá nic moc, vlastně celá ta čtvrť je taková nic moc. Favorit pařičů a prostitutek. Tak to by pro dnešek stačilo.