Životopis, který najdou

Že pro nalezení práce „musíte“ mít životopis asi víte. Každý ho chce, přestože všechny údaje máte vyplněné na LinkedIn. Víte tedy, že pro jejich zajímavé grafické zobrazení můžete použít ResumUP?

Jak životopis napsat víte, spolehnete se na radu Jobs.cz nebo Práce rovnou, případně projedete tunu návodů, které vám vrátí Google:

  • fotka je fajn, stejně jako datum narození – povinné ale nejsou;
  • pracovní pozice od nejnovějších po nejstarší, případně posledních cca 15 let, vynechávat nesouvisející, brigády a další, co zabírá zbytečně místo;
  • koníčky, které mohou personalistovi pomoci s odhadnutím vaší povahy a zda se mu tedy spíš budete nebo nebudete hodit (haha).

Také víte, čemu se vyhnout, aby váš životopis rovnou nezahodili. A konečně víte, že recruiter jeho čtením stráví 6 vteřin (spíš méně):

  • název souboru, který neobsahuje vaše jméno (jak ho pak mají na disku dohledat?);
  • překlepy, gramatické chyby (možná se budete divit, jak špatný obraz to na vás během pár vteřin hodí);
  • žargon, který nic konkrétního neznamená;
  • přehnaná délka.

Jenže pak se bavíte s lidmi, kteří opravdu čtou desítky životopisů denně a začnou vypadávat zajímavé informace.

Jednoduché SEO taktiky

Co funguje na Seznam funguje i na personalisty. Důležité je mít v životopise ta správná klíčová slova, každá obskurní technologie je fajn, protože až ji jednou budou hledat, tak vyskočíte mezi tím málem, kteří ji umí.

Čím víckrát tím lépe. Personalisté opravdu dost často hledají lidi, kteří mají v životopise napsáno Java minimálně dvakrát. Umožní jim to rychle vyfiltrovat ty lidi, kteří by mohli mít větší dovednosti. Takže pokud jste na své první pozici a Java proto máte v životopise napsáno jenom jednou, tak vás dost možná nenajdou, přestože s ní máte deset let zkušeností. Opakovat, opakovat, opakovat.

Máte super cool název pracovní pozice? Všichni ti kouzelníci, géniusové, ninjové a další. Možná to dobře vypadá, ale dost špatně se to hledá. A personalista hledá programátora, vývojáře, developera. Takže pokud jste ninja, tak jste dost schovaní. Přepsat, minimálně na LinkedIn 🙂

Ať to k něčemu vypadá

Z předchozího odstavce to vypadá, že stačí naházet na hromadu všechna klíčová slova a máte vyhráno. Skoro – najdou vás, ale teď musí usoudit, že s vámi mají strávit čas.

Dejte si dvě vteřiny na to, abyste projeli očima svoje CV a zkuste se zamyslet, zda byste ho zahodili nebo založili.

Vypadá pěkně? Je přehledné? Ale hlavně – dá se v něm najít co jste dělali, co umíte, co chcete dělat dál?

Prostě a jednoduše – seznam technologií naházených na jednom místě je neosloví a jdete dost pravděpodobně do koše. Takže do jedné věty vždy napište co jste s tou technologií dělali a co umíte. Přehledně a současně zajímavé – protože máte jenom těch pár vteřin.

Sumář jim pomůže. Co jste dělali, co chcete dělat, proč. Manažerské shrnutí, odstavec, který si přečtou a budou mít pocit, že vás znají a ví co s vámi. Vynechte kecy o ničem, vydestilujte to důležité.

Upravte ho

To předchozí platilo pro váš obecný životopis, který máte na LinkedIn a podle kterého vás najdou. Pro konkrétního klienta ho ale samozřejmě poupravíte, abyste zvýraznili to, co se bude hodit, a potlačili to, co se úplně hodit nebude. Ale to také víte.

Shrnutí – opakovat co jste dělali, název pozice co znají, vydestilování toho důležitého do shrnutí a věta o zajímavých projektech, aby si dokázali lépe představit, jak dobří jste.

Tak do toho, pak ho můžete zkusit poslat do personálky a uvidíte, co vám na něj řeknou.

A pokud chcete vědět, jak to celé správně zadat na LinkedIn a chytře ho používat, tak se podívejte na kurz LinkedIn na jak získat libovolnou práci, kterou chcete.

1 komentář

Leave a Reply