Šmírujeme vás aneb FB pixel

Asi tušíte, že vás jednotlivé stránky na internetu sledují, aby jejich majitelé věděli kolik lidí jim na stránky chodí, odkud, kam a kolik času tam stráví. O Google Analytics (GA) a dalších technologiích jste tedy asi slyšeli.

GA je z hlediska uživatele skvělé v tom, že je ještě relativně anonymní. Další možnosti sledování ale přidává Facebook a jeho FB Pixel. Pokud jste při prohlížení internetu přihlášení k Facebooku, tak ten je schopen u každé stránky, která FB Pixel implementovala, propojit informace o brouzdání s uživatelem a pak nad těmi daty dělat kouzla. Jak to využít pro remarketing popsal David Lörincz na blogu.

FB Pixel - cílení podle zájmů

Kouzla do slova a do písmene. Pro mě, jako majitele stránek, to znamená výrazně lepší přehled o návštěvnících, jejich zálibách, věku, pohlaví a dalších věcech. Facebook to samozřejmě drží dost obecně a jakmile by skupina lidí, o které chci na základě těchto dat něco zjistit, byla menší jak 1000 lidí, tak neprozradí nic.

FB Pixel - co o vás například ví

Ta pravá krása ale začíná v momentě, kdy chci spustit reklamu. Na základě globálně získaných dat ji jsem schopen zaměřit na lidi, kteří například hledají práci, zajímají se o danou oblast nebo jsou fanoušci konkrétní kapely. Tyhle informace Facebook zjistí nikoliv z toho, co mu o sobě přímo řeknete, ale právě z toho, jak se pohybujete na internetu a které stránky navštěvujete.

Přidává se k tomu i možnost tak zvané look-a-like skupiny. Úžasná věc pro přesné zacílení reklamy aniž byste vlastně museli vědět, na koho chcete cílit. Prostě nahrajete na FB emaily vašich zákazníků, kteří se vám opravdu líbí a, on je zkusí napárovat na konkrétní profily. Nebo řeknete, které stránky na vašem webu navštívili a on ví, kdo to byl. Pak se velmi zamyslí a na základě neznámých kritérií řekne, kteří lidé jsou té skupině nejvíc podobní a na tu reklamu zacílí. Velmi hezky a detailně to popsal Matouš Vinš na svém blogu.

Z hlediska marketéra krása, z hlediska uživatele je dobré o tom vědět. Pokud jste opravdu paranoidní tak se při brouzdání odhlašovat od Facebooku, pokud už ho nechcete úplně zrušit.

Zajímá mě tvůj názor