Salesforce a Facebook/Twitter

Salesforce logo Přednáška CRM and Connections Integration na konferenci Social Connections (ve které jsem se mimochodem nic nedozvěděl) mě nakopla k tomu projít Salesforce a zjistit, jak se vlastně umí propojit s těmi sociálními sítěmi.

Co bych chtěl?

Nejdřív jsem si ale musel ujasnit, co bych od toho vlastně očekával:

  • automatické projití kontaktů v Salesforce a příznivců mé stránky na Facebooku respektive následovníků účtu na Twitteru a jejich propojení
  • možnost osoby vyfiltrovat, sledovat jejich statusy
  • vyhledávat statusy podle určitých kritérií, případně je přiřazovat lidem k řešení
  • publikovat nové příspěvky

a určitě i spoustu dalších věcí, ale tohle je tak základ, aby mi to k něčemu bylo.

Salesforce nativní funkcionalita

Když v SF otevřu kartu kontaktu tak hned nahoře jsou ikonky sociálních sítí – LinkedIn, Twitter, Facebook, Klout, YouTube. A jsou úplně k ničemu. Dá se na ně kliknout a podle jména daného kontaktu provedou hledání v příslušné síti a můžete si vybrat ten správný profil. Pak vám to zobrazí při najetí na ikonu detaily, případně poslední tweety.

Což je fajn, ale totálně na nic. Myšlenka, že budu klikat na ikony u každého kontaktu a vybírat správné profily, protože hledání ani neprobíhá podle emailu, to mě fakt nebere. A nic dalšího to neumí.

Spojení Saleforce s profilem na sociální síti

Salesforce for Social Media

Salesforce for Twitter and Facebook je aplikace zdarma poskytovaná salesforce.com, která toho už zvládá víc. Kdyby to tak ještě zvládla pořádně.

Umí propojit kontakty s profily na sociálních sítích, bohužel se moc nezaobírá existujícími kontakty a prostě tvoří nové. Tedy ona kontroluje, zda už pro daný profil nezaložila kontakt, ale už se nedivá, zda třeba příslušný kontakt předtím neexistoval – ať už podle emailové adresy nebo ručně vytvořený. Což vede k tomu, že si moc nedovedu představit, jak se taková věc má spustit, abych tam neměl kontakty zdvojené a nemusel je jednotit.

Detail karty kontaktu

Umí vyhledávat statusy ať již všechny nebo podle určitých kritérií a přiřazovat je lidem k řešení. A to je krásné, přímo v SF monitorujete co se kde šustne a odsud také odpovídáte lidem. Ještě kdyby ty příspěvky šly načasovat a nemusel jsem používat jiné aplikace. Ale třeba v té další verzi to bude.

Přehled nalezených zpráv

Další možnosti

Pak jsou tu podle všeho tři další možnosti:

Leave a Reply